سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوازم ماهیگیری

 

لوازم ماهیگیری به چه معنی است؟

لوازم ماهیگیریابزارهای تخصصی کار و مداخله چاه هستند که به صورت مکانیکی عمل می کنند و به بازیابی سایر تجهیزات یا ابزارهایی که به طور تصادفی در چاه افتاده اند یا به دلایل نامشخص در چاه باقی مانده اند کمک می کند. لوازم ماهیگیریشامل چندین ابزار دیگر است که بخشی از مجموعه ابزار ماهیگیری کامل را تشکیل می دهد. تمام این ابزارها در انتهای رشته ماهیگیری پیچ می شوند و برای گرفتن سایر ابزارهای باقیمانده داخل سوراخ فرو می روند.

لوازم ماهیگیریبه بازیابی تجهیزات چاه مانند لوله ، آستر ، بستر یا هر شیء گیر دیگر کمک می کند. برای ادامه روند حفاری بیشتر و نگه داشتن چاه از زباله های فلزی از ابزارها و تجهیزات میدان نفتی اجباری می شود.

در محوطه کار ، اگر هر ابزاری به طور تصادفی در چاه چمن یا باقیمانده در چاه افتاده باشد ، به اصطلاح "آشغال" یا "ماهی" گفته می شود. بنابراین ، ابزاری که ماهی را حذف می کند به عنوان ابزاری برای ماهیگیری گفته می شود.

لوازم ماهیگیریدر چهار دسته ذکر شده در زیر قرار می گیرند:

دستگاه های تشخیصی: این دستگاه ها در تشخیص سطح ماهی یا ابزاری که در چاه باقی مانده است کمک می کنند تا صیاد یا اپراتور موجود در سطح بتواند ابزار صیادی را به صورت دلخواه طراحی کند تا بتواند اتصال بین ابزار ماهیگیری و باقیمانده را تسهیل کند.

وسایل گیربکس در داخل: به این نوع دستگاه های گیربندی نیزه هایی گفته می شود که دارای پروفایل نخی و باریکی هستند. این ابزارها می توانند در امتداد نخ های ابزار سمت چپ مشبک شوند و فرآیند بازیابی را انجام دهند.

دستگاه های خارج از گراپلینگ: به این نوع دستگاه های گیربکس گفته می شود که دارای چربی بیش از حد هستند و برای بلع ماهی و نگه داشتن آن هنگام بیرون کشیدن از سوراخ ، به نخ هایی تعبیه شده اند.

کوزه ها یا تقویت کننده ها: همانطور که از نام آن وجود دارد ، این ابزارها یک عمل چکش سراشیبی روی سطح ماهی انجام می دهند تا تأثیر بالایی داشته باشند. بعداً با این تصور ، می توان ابزار ماهیگیری را برای بازیابی ماهی یا ابزار باقیمانده قلاب کرد.

برای شروع کار نیاز به چهلوازم ماهیگیری است؟

هنگامی که میله و حلقه مناسب را بدست آورید ، باید چندین مورد اصلی جعبه مقابله ای را نیز جمع آوری کنید. این شامل:

خط شانه های میله ای و حلقه ای معمولاً با خط هایی که قبلاً روی حلقه چرخانده شده اند آمده اند. دو نوع اصلی در دسترس وجود دارد - نوار بند و تک رنگ (تک) - که مونو یک انتخاب مقرون به صرفه و همه کاره برای مبتدیان است. اطمینان حاصل کنید که خط مورد نظر برای رتبه بندی وزن خط میله و همچنین نوع ماهی مورد نظر برای صید مناسب است.

قلاب های مختلف زیادی وجود دارد ، بنابراین حتما از قلاب هایی استفاده کنید که از نظر اندازه و نوع مناسب برای گونه های ماهی مورد نظر خود استفاده کنند.

یک سینک تضمین می کند که طعمه شما به پایین (یا در نزدیکی پایین) غرق شود. با این حال ، انواع مختلفی از سینکرها برای سبک های مختلف ماهیگیری وجود دارد - به عنوان مثال برخی در ماسه یا گل حفر می شوند در حالی که برخی دیگر طوری طراحی شده اند که به راحتی بر روی صخره ها و آوارها حرکت کنند.

چرخان مفصل گردنده به جلوگیری از درهم و برهم زدن خط کمک می کند و سینک شما را به حرکت در می آورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لوازم ماهیگیری اینجا کلیک کنید.